احتمالا 20 سال زندان برای ترامپ


به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس، اگر کمیته تحقیقات کنگره در مورد حمله سال گذشته به ساختمان کنگره به این نتیجه برسد که ترامپ از تحقیقات کنگره در مورد این حمله جلوگیری کرده است، از نظر تئوری ممکن است با 20 سال زندان مواجه شود.

هیل گفت که دو جمهوری خواه و هفت دموکرات اعضای کمیته بررسی حملات ترامپ به کنگره در 6 ژانویه هستند.

تارنمای خبری کنگره اعلام کرد که در صورت محکومیت او ممکن است با دو دهه زندان روبرو شود.

پس از اینکه دونالد ترامپ اسناد مربوط به حمله مرگبار به کنگره در 6 ژانویه را مخفی نگه داشت، مارک میدوز، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید مجبور شد یک بیانیه پاورپوینت در مورد توطئه ترامپ را به کمیته مجلس نمایندگان درباره این حادثه ارائه کند. تحقیق کرد، ارائه شد.

پیش از این یک دادگاه فدرال درخواست ترامپ برای جلوگیری از انتشار اسناد کاخ سفید در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره را رد کرد.

کمیته تحقیقاتی معتقد است که حداقل هماهنگی بین کاخ سفید ترامپ و سازمان دهندگان حمله مرگبار به کنگره در 6 ژانویه وجود داشته است.

در 6 ژانویه، کنگره ایالات متحده آرای کالج الکترال را برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر شمارش کرد. پس از اعتراض چندین قانونگذار آمریکایی به رای آریزونا، ترامپ از حامیان خود خواست تا تظاهراتی به اصطلاح مسالمت آمیز برگزار کنند.

با این حال، حامیان ترامپ به تعداد زیادی به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، به ساختمان و اتاق های مختلف آن نفوذ کردند. در این حمله پنج نفر از جمله یک پلیس کشته شدند.

حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا دومین استیضاح وی در کنگره بود. با این حال محاکمه ترامپ در سنای آمریکا با مخالفت جمهوری خواهان مواجه شد و با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/.



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید