توجه مسئولان به ورزش بانوان / عدم حمایت از قهرمانان کیک بوکسینگ


توجه مسئولان به ورزش بانوان / عدم حمایت از قهرمانان کیک بوکسینگ

قهرمان ورزشی اردبیلی گفت: قهرمانان کیک بوکسینگ پشتوانه ای ندارند و حتی خودمان برای اعزام وقت تلف کردیم.

زیبا روشن نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایپنا – شعبه اردبیل وی گفت: از کودکی به ورزش های ژیمناستیک، بدنسازی و سپس پارکور پرداختم و در نهایت با حمایت مریم نریمانی و ویدا کنعانی که قهرمان کیک بوکسینگ هستند این کار را از سال 95 آغاز کردم.

وی افزود: از سال 95 در رشته های کیک بوکسینگ، موی تای و پنچاک سیلات فعالیت دارم و نایب رئیس کمیته سیلات پنجک استان هستم.

این قهرمان ورزشی درباره مهم ترین عناوین قهرمانی خود نیز بیان کرد: در سال 95 در مسابقات کشوری که در تهران برگزار شد مقام اول، سال 95 در مسابقات انتخابی تیم ملی کیک بوکسینگ ایکیا و تیم ملی مقام سوم را کسب کرد. تیم آن را برد وارد استایل شدم و در سال 1377 در مسابقات بین المللی کیک بوکسینگ که در منطقه آزاد ماکو برگزار شد مقام دوم را کسب کردم.

روشن نژاد گفت: با وجود مشکلات مالی فراوان و عدم حمایت مناسب به ویژه از بانوان، در رشته های کیک بوکسینگ و پنچلات تمرین می کنم و با هزینه شخصی تجهیزات و لوازم ورزشی شاگردانم را در این زمینه تهیه کرده ام.

وی ادامه داد: با شیوع کرونا و تعطیلی باشگاه ها، بسیاری از دانش آموزان از ورزش فاصله گرفتند و من به عنوان مربی ورزشی به دلیل تعطیلی باشگاه حمایتی نشدم اما با کاهش کرونا یک. دوباره باشگاهم را تأسیس کردم و برنامه ریزی کردم که بتوانم بسیاری از شاگردان آنها را در ورزش بازگردانم.

قهرمان بین المللی کیک بوکسینگ اعتراف کرد: حتی با هزینه شخصی به مسابقات کشوری و بین المللی اعزام شدم و متأسفانه امروز هم این مشکل برای شاگردانم وجود دارد به طوری که دو تن از شاگردانم به نام های اسراء رئیسی و آیناز گلی زاده که اخیراً در مسابقات رتبه اول را کسب کردند. مسابقات منطقه ای کیک بوکسینگ و پنچاک سیلات، هیچ حمایتی ندارند و باید هزینه مسابقات کشوری را از جیب خود بپردازند.

گفتنی است زیبا روشن نژاد متولد ۱۳۷۸، اصالتا پارس آبادی و ساکن اردبیل است. وی در این مصاحبه تنها حامی و مشوق خود را همسرش (مصطفی باباشپور) معرفی کرد. وی از اداره کل ورزش و جوانان و هیئت استان خواستار حمایت از قهرمانان به ویژه در رده بانوان شد.

نمونه ای از احکام زیبای قهرمانانه روشن نژاد:

دیدگاهتان را بنویسید