نشانه های جدایی


پایان دادن به یک رابطه عاشقانه بسیار دشوار است و محققان می گویند پایان دادن به یک رابطه با غلبه بر اعتیاد یا سوگواری برای مرگ یکی از عزیزان قابل مقایسه است، اما دانستن زمان پایان دادن به یک رابطه چالش دیگری است. مهم نیست که چند سال یا چند ماه با کسی بوده اید، تشخیص اینکه چه زمانی باید رابطه با یک شریک عاطفی را پایان دهید، همیشه دشوار است. اگر پشیمان شوید چه؟ اگر واکنش وحشتناکی داشت چه؟ و چگونه نیاز به یک استراحت کوتاه را از نیاز به جدایی تشخیص می دهید؟

پایان دادن به یک رابطه عاطفی زمانی دشوارتر است که افراد دیگر، مانند فرزندان یا دوستان مشترک، درگیر شوند. اما اگر به طور فزاینده ای احساس خستگی و درماندگی می کنید، یا شاید متوجه شده اید که به اندازه خود با شریک عاطفی خود سازگار نیستید، ممکن است جدایی تصمیم درستی برای هر دوی شما باشد. به گفته کارشناسان روابط عاطفی و روانشناسان، این 8 نکته نشانه هایی است که زمان پایان دادن به رابطه فرا رسیده است.

1. همه مکالمات منفی هستند

جیمز پرایس، کارشناس رمانتیک، خاطرنشان می کند که اگر نمی توانید بدون مشاجره با شریک زندگی خود در مورد چیزی صحبت کنید، این نشانه خوبی است که باید رابطه را پایان دهید.

او می‌گوید: «خشم و منفی‌گرایی نشانه‌های مشکلاتی هستند که عمیقاً در شما و وضعیت عاطفی شما ریشه دارند و این می‌تواند به این معنی باشد که وضعیت در نهایت بسیار مخرب خواهد بود». ممکن است بخواهید قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، رابطه را برای خود و طرف مقابلتان خاتمه دهید.»

۲. شما در حال تجربه آزار جسمی، جنسی، کلامی یا عاطفی هستید

مادلین میسون رانتری، روانشناس و مربی روابط عاطفی می گوید: «اگر در رابطه خود هر نوع سوء استفاده یا آزار و اذیت را تجربه می کنید، این یک علامت هشدار آشکار است که باید رابطه را پایان دهید.

او توضیح می دهد: «من در مورد یک حادثه یک بار صحبت نمی کنم که یک بار به طور تصادفی در هنگام عصبی بودن به شخصی توهین کردید (البته چنین حوادثی نیز باید بررسی شود)، بلکه در مورد رفتارهایی صحبت می کنم که بیشتر اتفاق می افتد، به خصوص به صورت سازمان یافته. . این رفتار بازتابی از شخصیت و ناتوانی در کنترل احساسات و خواسته های خود است. دیدن اینکه در مقابل خانواده و دوستانتان برای بدرفتاری شریکتان بهانه می گیرید، نشانه دیگری است که رابطه شما به مرحله خطرناکی رسیده است. او افزود: “من فکر می کنم این نشانه روشنی است که باید رابطه را پایان دهید.”

3. شما دیگر اولویت اصلی او نیستید.

آقای پرس می گوید که زوج ها باید وقت خود را با یکدیگر بگذرانند، نه اینکه رابطه را به عنوان یک مسئولیت تلقی کنند. او می‌گوید: «اگر شریک زندگی شما ترجیح می‌دهد با دوستانش برای نوشیدنی بیرون برود یا هر کار دیگری برای دیدار و گذراندن وقت با شما انجام دهد، باید دلیل آن را بپرسید. اگر همه چیز شکست خورد، از دیگران ایده بگیرید. “زندگی خیلی کوتاه است.”

4. احساس می کنید همیشه در لبه پرتگاهی حرکت می کنید.

در حالی که ممکن است لحظات خوبی در رابطه خود داشته باشید، گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که نمی توانید خودتان باشید. خانم رنتری می گوید: «اگر به طور مداوم رفتار شریک زندگی خود را برای کاهش خطر ناراحتی، عصبی بودن یا خشونت زیر نظر داشته باشید، این نشانه واضحی است که رابطه رو به پایان است. “شما باید این را بدانید. یک اشتباه اساسی در رابطه شما. “این حتی می تواند باعث شود که برای راضی نگه داشتن شریک زندگی خود از انجام کاری که دوست دارید دست بکشید.” خانم رانتری اضافه می کند که بدون اینکه بدانید، تحت کنترل نوسانات و غیرقابل پیش بینی بودن او هستید.

5. دیگر سرگرم کننده و لذت بخش نیست

مطبوعات می گویند که روابط گاهی اوقات می تواند عادی و پیش پا افتاده باشد، اما همچنین باید سرگرم کننده و سرگرم کننده باشد. حداقل اگر بخواهیم ادامه دهند، باید. روابط باید باعث شود افراد احساس راحتی و هیجان کنند. شما باید از بودن در کنار شریک زندگی خود خوشحال باشید. “اگر فقط از روی عادت به رابطه ادامه می دهید، باید یا دوباره به رابطه انرژی بدهید یا قبل از اینکه از یکدیگر متنفر باشید به آن پایان دهید.”

6. سبک زندگی و ارزش های شما ناسازگار هستند

خانم رانتری می گوید برخی از زوج ها در کشتی می مانند، اما رابطه بسیار خوبی با هم دارند. با این حال، برای دیگران، این تفاوت ها ممکن است خیلی زیاد باشد، در این صورت باید از خود بپرسید که آیا واقعاً می خواهید چنین چیزهای بزرگی را قربانی کنید؟

«نمونه‌هایی از این تفاوت بزرگ عبارتند از: باورهای متناقض در مورد تمایل به بچه دار شدن و زندگی با اعضای خانواده یا دور از آنها، و سبک زندگی بدون ریشه، به این معنی که به جای فراهم کردن یک خانه پایدار و یک محیط قابل پیش‌بینی، هر چهار نفر در سال یک بار نقل مکان می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید