بورس کف خود را پیدا کرده است اما رشد چشمگیری ندارد!



حرکت آونگی شاخص کل بورس بین دو کانال یک میلیون و 200 هزار واحدی و یک میلیون و 300 هزار واحدی در روزهای گذشته بارها تکرار شده است به طوری که بورس هر روز رنگ می گیرد اما عمر چراغ سبز یا قرمز تغییر نمی کند. . به دو روز افزایش یابد. این در حالی است که این تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است که بازار کف پیدا کرده و ریسک ها در حال کاهش است اما نمی توان انتظار رشد چشمگیری داشت.

ولید خلعت در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه از ابتدای سال 1399 شاهد نوسانات بسیار زیادی در بازار سرمایه بوده ایم، گفت: این نوسانات معمولا غیرقابل پیش بینی است. در واقع، فعالان بازار یا سرمایه گذاران خرد به آنچه در حال رخ دادن است متفاوت نگاه می کنند. به عنوان مثال، یک پدیده برای برخی افراد موضوعی مثبت و برای برخی افراد منفی است. بنابراین شاهد نوساناتی در اخبار مختلف هستیم.

ریسک بازار کاهش می یابد

وی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در روزهای اخیر گفت: بازار سرمایه در روزهای اخیر افت کرده و توانسته به نقطه تعادل برسد اما به نظر من رشد چشمگیر بازار زمان می برد. و شفافیت.» در واقع، ما نباید انتظار داشته باشیم که بازار پس از رسیدن به تعادل و عادی شدن رفتار متقابل بازار، رشد قابل توجهی داشته باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: اتفاقی که در بازار می افتد این است که نوسانات نمادها در یک روز کمتر از قیمتی است که در همان روز افتتاح می شود. به عبارتی معکوس شدن بازار مدام در حال کاهش است که به نظر من منطقی است و به معنای کاهش ریسک بازار است.

حرکت بازار به سمت عقلانیت با گزارش های ماهانه آذر

هلالات با اشاره به گزارش های آذرماه شرکت های بورسی گفت: گزارش های آذرماه به زودی ارائه می شود که مبنایی برای پیش بینی سود فصل پاییز و تحلیل فصل آینده است. گزارش‌های ماهانه آذر و همچنین گزارش‌های سود و زیان پاییز می‌تواند بازار را به سمت بازار منطقی‌تر و هیپ‌محورتر سوق دهد، مگر اینکه در روزهای آینده تغییر یا اخبار منفی منتشر شود.

وی با تاکید بر اینکه بازار کف خود را پیدا کرده است، گفت: با این حال نباید انتظار داشت که بازار با صحبت با یک مسئول یا مثلاً وعده شاخص 1.7 میلیون واحدی رفتار هیجانی و رشد قابل توجهی داشته باشد. “.

شرط موفقیت، عقلانیت و عمل است.

وی با اشاره به لایحه بودجه سال آینده گفت: یکی از مشکلات بازار این است که احساس می‌کند می‌خواهد از بورس به هر شکلی که می‌تواند استفاده کند، زیرا دولت با محدودیت بودجه مواجه است. به عنوان مثال، فروش اوراق بهادار با نرخ هایی که برای بازار مضر است، عرضه سهام، یا به نوعی استخراج اعداد از سود شرکت ها. این دیدگاه سرمایه گذاران جدید را از ورود به بازار منصرف می کند و سرمایه گذاران دارای منابع بازار نیز محتاط هستند و ترجیح می دهند منابع خود را در بخش اوراق بهادار حفظ کنند.

اشاره کرد 10 تصمیم اخیر دولت وی در خصوص بازار سرمایه توضیح داد: اگر در تصمیمات و مذاکراتی که برای حمایت از بازار انجام می شود عقلانیت وجود داشته باشد و جنبه عملی نیز داشته باشد، اعتماد به بازار باز می گردد. یکی از تصمیمات مهم قیمت گاز برای عرضه و سوخت گاز بود که سقف 5000 و 2000 تومان در نظر گرفته شد. من فکر می کنم مدت این تصمیم کوتاه است زیرا قیمت های جهانی در حال تغییر است و فرمول قیمت گاز یک مشکل اساسی دارد که باید به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید