دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست?

 

«دیجیتال مارکتینگ به گونه‌­ای از بازاریابی محصولات و سرویس ها می­‌گویند که از شیوه دستگاه‌­های الکترونیکی انجام می‌­شود.»

 

طبق همین تعریف، دیجیتال مارکتینگ معنی تقریبا جدیدی نیست. او‌لین بازاریابی دیجیتالی که در ادامه جهان شکل گرفته، به بیش از 100 سال پیش در ادامه جهان مربوط می‌­شود. رادیو سال ۱۸۹۶ اختراع شده است. 10 سال دوران موفقیت تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و عمده مردمان آن را تنظیم کنند. از آن­جا بود که به فکر تبلیغات هم افتادند. او‌لین تبلیغات به یک اجرای اُپرا مربوط بود که سپس از پخش، فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و به عبارتی روز دیجیتال مارکتینگ متولد شد. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در ادامه ورزش 3 را دارید، از تعرفه و موقعیت آن دور اندیشی یابید!)

 

 

 

دیجیتال مارکتینگ چیست

 

 

تفاوت بازاریابی دیجیتال (آنلاین) و بازاریابی سنتی (آفلاین)

بازاریابی سنتی به تبلیغاتی شامل آگهی‌ها، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی، تبلیغات روزنامه‌ها و غیره می‌پردازد. در ادامه همین رویه هزینه‌های تبلیغاتی زیاد گران و گزاف میباشند و زیرا نمی‌توان جامعه خاصی را هدف قرار داد، گهگاه همین هزینه‌ها هدر می‌روند. اندازه‌گیری نتایجی که از همین گونه بازاریابی عایدتان می‌شود زیاد دشوار و سخت است. همینطور همین رویه به جهت برندسازی به برهان معین نبودن جامعه هدف، چندان مطلوب نیست.

 

دانلود مجانی تولکیت محاسبه محتوای متنی

دانلود مجانی تولکیت محاسبه محتوای متنی

این تولکیت شامل یک پوشه راهنما و یک چک‌لیست هست که آنالیز میزان مرغوب بودن محتوای متنی را آسان می‌کند. با همین چک‌لیست محتواهایی با میزان مرغوب بودن فراتر ایجاد می‌کنید و نتیجه های بهتری از بازاریابی محتوایی می‌گیرید. 🤩

 

دانلود مجانی arrow-left

در در مقابل بازاریابی دیجیتال روشی مدرن هست که در ادامه آن محصولات و خدمات‌تان را با روش‌هایی نظیر تبلیغات در ادامه شبکه‌های اجتماعی، سئو، PPC یا این که تبلیغات کلیکی، تبلیغات در ادامه موتورهای کاوش (SEM) و… تبلیغ می‌کنید. در ادامه همین گونه بازاریابی هزینه‌ها زیاد مقرون به صرفه میباشند و به برهان قابلیت هدف‌گیری معین مشتری، برندسازی زیاد کارآمد و سرعت بالا است. همینطور اندازه‌گیری بازاریابی دیجیتال با امداد ابزارهای تحلیلی آسان است.

 

شاید به جهت شما همین سوال پیش بیاید که کدام راهکار به جهت کسب‌و‌کارتان مناسب‌تر است؟ در ادامه جواب می بایست بگوییم که می بایست هدف شما به طور روشن از فرایند بازاریابی‌تان معین باشد. 

 

اگر می‌خواهید به تیم خاصی از اشخاص در ادامه هر چه جایی که هستند، دسترسی پیدا نمایید و درعین‌حال هزینه‌ها را ذیل نگه‌دارید، بازاریابی دیجیتال بهترین آیتم خواهد بود. انجام همین فعالیت همینطور به شما همین قابلیت را می‌دهد که فورا داده ها ارزشمندی را در ادامه گزینه مخاطبان خویش جمع‌آوری نمایید تا بتوانید کمپین‌های بازاریابی موثر‌تری تولید کنید.

 

بااین‌حال، هنوز نیز جایی به جهت بازاریابی سنتی وجود دارد. چنانچه می‌خواهید به مخاطبان مسن‌تر یا این که مخاطبان محلی دسترسی پیدا کنید، روش‌های بازاریابی سنتی ممکن هست سازنده‌تر و خوبتر از روش‌های بازاریابی دیجیتال باشند. هرچند ممکن هست همین روش‌ها «قدیمی» به حیث برسند؛ البته برهان این که هنوز نیز همین گونه تبلیغات را در ادامه اطراف خویش می‌بینید همین هست که به جهت برخی از کسب‌و‌کارها عالی پاسخ می‌دهند و کارآمد فعالیت می‌کنند.

 

وقتی می‌خواهید بدانید کدام راهکار بازاریابی به جهت کسب‌وکار شما مناسب‌تر است، نخست مخاطبان خویش را در ادامه حیث بگیرید؛ مشاهده کنید چه علایقی را دنبال می‌کنند و داده ها خویش را به جهت تصمیم‌گیری از چه جایی به دست آوردن می‌کنند.

 

اینکه بخواهیم از فی مابین بازاریابی سنتی و دیجیتال، لزوماً یکی از را برتر و خوبتر معرفی نماییم فعالیت صدق نیست؛ چون هر کدام به جهت هدف ها و مخاطبان مختلفی می‌توانند مطلوب باشند.

 

مقاله پیشنهادی : تبلیغات دیجیتال چیست؟

تفاوت تبلیغات دیجیتال و سنتی

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در گونه آنلاین دیجیتال مارکتینگ شما با به کارگیری از کانال‌هایی که در ادامه بستر وب میباشند به جهت شناساندن مارک و محصولات و سرویس ها به مشتریان بالقوه به کارگیری می‌کنید. اینترنت، اپلیکیشن‌ها، موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و بقیه ابزارهای دیجیتال، کانال‌هایی میباشند که می‌توانید در ادامه بستر آن‌ها به مخاطبان هدف خویش برسید.

 

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای منحصر ملازم با تازه ترین مقالات، خبرها و نکته ها آموزشی بازاریابی و تبلیغات را به جهت شما می‌فرستیم.

 

آدرس ایمیل

عضویت

انواع کانال‌های دیجیتال مارکتینگ

انواع متفاوتی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. همین کانال‌ها پلتفرم‌هایی میباشند که می‌توانید از آن‌ها به جهت دستیابی به مخاطبان هدفی که متناسب با برند، متاع یا این که خدماتتان هستند، به کارگیری نمایید و به هدف ها بازاریابی خویش نزدیک شوید.

 

به خاطر داشته باشید که هیچکدام ذاتاً خوبتر از دیگری نیست؛ بسته به موقعیت و نیازهایتان می بایست بدانید که از کدام شبکه بازاریابی دیجیتال به کارگیری نمایید و آنگاه بهترین شیوه‌ها را به جهت وصال به اهدافتان اجرا کنید. عمده هدف ها شما احتمالاً مربوط به تولید سرنخ، ارتقاء دور اندیشی از برند، بهبود نرخ تبدیل و در ادامه نهایت، فروش عمده خواهد بود. به‌علاوه شما می‌توانید ترکیبی از استراتژی‌ها را به جهت هدف ها گوناگون در ادامه حیث بگیرید و با نیز مخلوط کنید.

 

در ادامه به هر کدام از همین شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم و خواهید دید که کدام‌یک بیشترین پتانسیل را به جهت برطرف کردن نیازهای کسب‌وکار و مخاطبان شما دارد.

 

بازاریابی محتوا

بهینه‌سازی موتور کاوش (SEO)

جستجوی پولی

ایمیل مارکتینگ

تبلیغات کلیکی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

اتوماسیون بازاریابی

محتوای حمایت شده 

روابط عمومی آنلاین 

بازاریابی درونگرا

افیلیت مارکتینگ

بازاریابی موبایلی

انواع شبکه های دیجیتال مارکتینگ

۱. بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی محتوا یکی از از اشکال شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است. معمولا کسب‌وکارها با تبلیغ محصولات، سرویس ها یا این که برند، خویش را به بازار عرضه می‌کنند. با بازاریابی محتوا، تمرکز خویش را به ارتقای قیمت خویش از شیوه محتوای دارای ارتباط و اثرگذار معطوف می‌کنید. بازاریابی محتوا باعث به نتایج، ارتقاء اعتماد و تولید دور اندیشی از مارک می‌شود. با تکثیر محتوای باکیفیت، خویش را به‌عنوان یک منشا در ادامه زمینه کاری خویش معرفی می‌کنید. محتوای خوب همینطور به‌احتمال‌زیاد به اشتراک گذارده می‌شود و به آن ارجاع دیتا می‌شود و آوازه شما را نیز در ادامه فی مابین مشتریان و نیز در ادامه فی مابین متخصصان صنعت ارتقاء می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر بازاریابی محتوا همه‌چیز در ادامه گزینه تولید محتوایی هست که مخاطبان شما می‌خواهند ببینند، با هدف تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید کردن آن‌ها؛ براین اساس محتوای عالی می بایست شالوده و شالوده راهکار دیجیتال مارکتینگ شما باشد.

 

بازاریابی محتوا اشکال متفاوتی از محتوا را در ادامه برمی‌گیرد. وبلاگ‌ها، ویدیوها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی، بروشورها، اینفوگرافیک‌ها، مطالعات موردی و غیره همه نمونه‌هایی از اشکال محتوای دوستداشتنی در ادامه وب هستند.

 

تعداد و اشکال ابزارهای دیجیتال مارکتینگ زیاد دوچندان است. در ادامه همین محتوا همت کردیم اکثری از آن‌ها را معرفی کنیم. امیدواریم شناخت با آن‌ها به شما امداد نماید تا با تصمیم‌گیری‌ و تعیین مناسب، کمپین‌های خوبتر و موثرتری اجرا کنید.

 

 

 

 

 

۲. بهینه‌سازی موتور کاوش (SEO)

بیش از 90 درصد از تجربیات آنلاین اشخاص با یک جستجوی آنلاین بی آلایش از شیوه موتورهای کاوش نظیر google شروع می‌شود و از آن به جهت تحقیق، خرید کردن و سرگرمی به کارگیری می‌کنند.

 

زمانی که اشخاص به دنبال محصولات یا این که سرویس ها می‌گردند، رغبت دارا هستند با هرکسی که جايگاه بالاتری دارااست پیش بروند. با Search Engine Optimization می‌توانید در ادامه برگه نتیجه های موتور کاوش (مانند گوگل) به جهت مرتبط‌ترین کلمه ها دارای اهمیت خویش رتبه‌بندی نمایید و در ادامه همین خط مش به تعداد متعددی از خریداران یا این که مصرف‌کنندگان بالقوه دسترسی یابید. وب‌سایت خویش را با بهینه‌سازی داخل برگه (One-Page Seo) و بیرون از برگه (Off-Page Seo) بهینه کنید.

 

سئو داخلی شامل تعیین کلمه ها دارای اهمیت مطلوب و ارائه توضیحات متا به جهت محتوای شما است؛ درحالی‌که Search Engine Optimization بیرون از برگه شامل تکنیک‌های پیوند سازی خارجی و تولید بک لینک، بهینه‌سازی فنی وب‌سایت و موردها دیگر است. سئوی داخلی و خارجی با نیز سیگنال‌هایی را تولید می‌کند که google می‌تواند از آن‌ها به جهت رتبه‌بندی وب سایت شما به کارگیری کند. حتی یک زیرمجموعه یگانه به اسم سئوی محلی وجود دارااست که بر بازاریابی شغل ها ریز به جهت جوامع محلی آن‌ها تمرکز دارد. Search Engine Optimization به بازاریابان امداد می‌کند تا با بهینه‌سازی محتوای آنلاین، ازدحام وب‌سایت باکیفیت بالا و پتانسیل تبدیل بالایی داشته باشند.

 

بزرگ‌ترین ایرادی که می‌توان به Search Engine Optimization گرفت همین هست که نتیجه های آن در ادامه درازمدت به توشه می‌نشیند؛ همین دستور ممکن است به جهت بعضا از صاحبان کسب‌وکار اندکی وقت‌گیر باشد؛ به‌خصوص الگوریتم‌هایی که موتور جستجویی نظیر google به جهت رتبه‌بندی محتوا به کارگیری می‌کند، مدام به‌روز می‌شوند. بااین‌حال با Search Engine Optimization ماندگاری بیشتری به جهت چشم شدن در ادامه نتیجه های اول خواهید داشت.

 

ابزارهای متعددی وجود دارااست که به شما در ادامه بهینه‌سازی موتور کاوش امداد می‌کند. در ادامه ذیل بعضا از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

SEMrush

SEMrush یکی از از ابزارهایی هست که شما را در ادامه به دست آوردن رتبه‌ی خوبتر در ادامه نتیجه های جستجوی google امداد می‌کند. کاربرد دارای اهمیت آن، ردیابی رقبای شما است. با به کارگیری از ابزارهایی که در ادامه اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید بک‌لینک‌های رقبای‌تان را پیدا نمایید و به سمت خویش جذب کنید. نوسانات و تغییراتی که رقبای‌تان در ادامه کیوردهای گوناگون در ادامه نتیجه های google داشته‌اند، را بازدید نمایید و محاسبه رقابتی کاملی انجام دهید. 

 

ابزارهای دیگری از گزاره MOZ، الکسا و… هم وجود دارا هستند که به شما امداد می‌کنند تا بتوانید کانال‌های گوناگون محل ورود و خروجی مخاطبان‌تان را آنالیز نمایید و به بازدید رتبه‌ی وب سایت خویش و سایت‌های حریف در ادامه جمهوری اسلامی ایران و بیرون از مملکت بپردازید؛ با به کارگیری از داده ها به دست آمده، کمپین‌های گوناگون اجرا شده را آنالیز و محاسبه کنید.

 

 

 

۳. بازاریابی موتورهای کاوش (SEM)

بازاریابی موتورهای کاوش (یا SEM) اکثر اوقات با SEO غلط گرفته می‌شود چون هر دو نام‌های زیاد مشابهی دارند. هر دو همینطور با موتورهای کاوش نظیر google یا این که بینگ سروکار دارند.

 

سئو به بازاریابان امداد می‌کند تا به‌طور ارگانیک به جهت کلمه ها دارای اهمیت هدف خویش رتبه‌بندی کنند، درحالی‌که SEM ارتقاء ازدحام وب‌سایت از شیوه تبلیغات مبلغی در ادامه موتورهای کاوش است؛ به همین شکل که به ازای هر کلیکی که اخذ می‌کنید می بایست هزینه‌ای پرداخت کنید. دو خدمت رایج SEM عبارت‌اند از Bing Ads و Google AdWords.

 

SEM به بازاریابان امداد می‌کند تا تبلیغات مبلغی را در ادامه برگه نتیجه های موتور کاوش قرار دهند. همین تبلیغات مبلغی تقریباً مشابه به نتیجه های جستجوی ارگانیک در ادامه Google با شناسه AD در ادامه کنار خویش هستند. آن‌ها در ادامه بالای نتیجه های کاوش ظواهر می‌شوند. با همین تبلیغات SEM می‌توانید کلمه ها دارای اهمیت یگانه (حتی کلمه ها دارای اهمیت رقبا) و جمعیت یا این که منطقه‌ای معین را هدف‌گیری نمایید و دور اندیشی از مارک و نرخ تبدیل خویش را به ملازم ROI صد درصدی ارتقاء دهید. با این که SEM سریع‌تر و راحت‌تر از Search Engine Optimization شما را به اهدافتان می‌رساند اما جایگزینی به جهت آن نمیباشد و مدام می بایست از هر دو به جهت به وقوع پیوستن هدف ها مارکتینگی خویش بهره ببرید تا در ادامه حد قابلیت ازدحام کاوش را به وب‌سایت خویش ساماندهی کنید.

 

 

 

۴. نشانی اینترنتی مارکتینگ (Email Marketing)

ایمیل همینطور بضاعت پشتیبانی از بقیه هدف ها بازاریابی را دارد؛ براین اساس جای تعجب نمیباشد که 73٪ از بازاریابان B2B می‌گویند که نشانی اینترنتی ابزار کلیدی آن‌ها به جهت تولید سرنخ و درآمد است.

 

فراتر از ایجاد سرنخ و درآمد، نشانی اینترنتی به‌قدری گسترده شده هست که در ادامه سال 2020 به 3.9 میلیارد عضو رسید و انتظار می‌رود همین رقم در ادامه سال 2023 به 4.3 میلیارد عضو ارتقاء یابد؛ بیش از نیمی از جمعیت جهان! تقریباً هر 1 دلاری که به جهت بازاریابی ایمیلی خرج می‌شود، می‌توانید انتظار رجوع و برگشت سرمایه 42 دلاری را داشته باشید. مجموعه‌ای از ایمیل‌های ارسال‌شده به مشتریان به جهت تولید ارتباط و تولید اعتماد با آن‌ها اثرگذار هست و در ادامه اکثری از مواقع به خرید کردن می‌انجامد.

 

برای به کارگیری خوبتر از همین شبکه بازاریابی، لیستی از اتفاقات و روزهای حیاتی پیش منش بسازید و به مخاطبین خویش پیشنهادهای شگفت‌انگیز بدهید.

 

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خویش را شخصی‌سازی کنید. هر دوران که فردی مبادرت خاصی انجام داد، نظیر تماشا از صفحه ها متاع شما یا این که ثبت‌نام به جهت یک عصر آزمایشی رایگان، بر شالوده مکانی که در ادامه چرخه خرید کردن قرار دارند، ایمیل‌های حاوی پیام مطلوب را به جهت او ارسال کنید.

 

ایمیل را به جهت برخورد و پشتیبانی خریدار رزرو کنید. سرویس ها عالی به مشتریان مدام خط مش لطف به جهت ارتقاء فروش است؛ براین اساس از نظرسنجی گرفته تا آنالیز و حل مشکل، به کارگیری از ایمیل‌ها زیاد کاربردی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید