چگونه بدانیم چه چیزی به ما علاقه دارد و در انجام آن موفق شویم؟


بسیاری از ما آنقدر درگیر زندگی خود هستیم که نمی توانیم یک دقیقه بایستیم و دقیقا ببینیم چه اتفاقی می افتد. کجا داریم میریم؟ و مهمترین سوالی که باید از خود بپرسید این است: آیا نیاز به تغییر وجود دارد؟

یکی از مهم ترین تصمیم ها و انتخاب هایی که در زندگی خود می گیریم، انتخاب شغلی است که قرار است از آن درآمد کسب کنیم. این به قدری مهم است که تأثیر مستقیمی بر تمام جنبه های زندگی ما دارد.

بهانه ها را بدانید!

شما می توانید با افراد زیادی آشنا شوید که نمی دانند شغل مورد علاقه شان چیست. هنگامی که با این افراد صحبت می کنید، معمولاً چیزهایی از این قبیل می شنوید: «آیا من به شغلم علاقه دارم؟ شما شغل دیگری را دوست نخواهید داشت. یا ممکن است با افرادی ملاقات کنید که می گویند قبل از اینکه من بدانم چه کار کنم چاره ای جز ورود به بازار کسب و کار ندارند.

این افراد چند چیز مشترک دارند. همه آنها نسبت به کار خود بی تفاوت یا بی تفاوت هستند و با اکراه آن را انجام می دهند، در کار روحیه خوبی ندارند، منتظر هر فرصتی هستند تا کار را ترک کنند و در فکر روزی را می بینند که بازنشسته می شوند و از کار دست می کشند.

دکتر سینا

وقتی کاری را انجام می دهید که به آن علاقه ندارید، به تدریج ذائقه و استعدادهای خود را سرکوب می کنید و فرصت رشد را از دست می دهید. حتی اگر درآمد خوبی از این شغل داشته باشید، باز هم نمی توانید خوشحال باشید زیرا باید بیشتر روز خود را صرف کارهایی کنید که تمایلی به انجام آن ندارید.

در ایستگاه خود پیاده شوید

اگر به زندگی افراد موفق و کارآفرین نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که همه این افراد به کارشان علاقه مند بوده اند. برخی از آنها باید در زندگی سخت تلاش کنند تا در نهایت به چیزی که واقعاً به آن اهمیت می دهند برسند.

مهم این است که این افراد کوتاه نیایند و به جستجو ادامه دهند.

اگر از چشم یک ایستگاه به چیزهای مختلف نگاه کنیم، پس باید ایستگاهی وجود داشته باشد که برای شما در نظر گرفته شده باشد. شما فقط باید بروید و ایستگاه اصلی قطار را پیدا کنید.

اما چگونه شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

خود شناسی

حتما این جمله را شنیده اید: بخشی از تغییری شوید که می خواهید در دنیا ببینید. این جمله به این موضوع اشاره دارد که برای تغییر شرایط زندگی و محیطی که در آن زندگی می کنید باید از خودتان شروع کنید.

اولین مرحله در سعادت هر فردی خودشناسی است. شناخت درست خود و توانایی هایتان به شما کمک می کند تا شغل و موقعیت ایده آل خود را پیدا کنید.

ایده های خود را دست کم نگیرید

همه ما داستان های زیادی درباره افرادی شنیده ایم که ایده جدیدی به ذهنشان خطور کرده، تلاش کرده اند، تسلیم نشده اند و کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند. استارت آپ های زیادی هستند که بر ایده های خود تکیه می کنند، ذوق و استعداد خود را وقف کار می کنند و در ساختن یک امپراتوری موفق می شوند.

وقتی یک ایده دارید، لازم نیست خودتان تمام مشکلات را تحمل کنید تا آن را اجرا کنید. بهتر است ابتدا وقت بگذارید و با اصول راه اندازی کسب و کار، افزایش سرمایه، تیم سازی و اصول کار تیمی آشنا شوید.

به مهارت های خود اضافه کنید

مهارت های شما ابزار شما برای دستیابی به اهداف مالی و یافتن موقعیت مناسب است. در دنیای امروز، مهارت های نرم، مهارت های مذاکره و مهارت های ارتباطی مهم ترین ویژگی هایی هستند که می توانند موفقیت شما را تضمین کنند.

برای مشکلات آماده شوید

شما تا زمانی که کاری را شروع نکنید، متوجه بسیاری از مشکلات بزرگ و کوچکی که ممکن است ایجاد شود، نمی شوید. به عنوان مثال، مسائل حقوقی کسب و کار از جمله مواردی است که باید با آن آشنا باشید زیرا هر شغلی، به خصوص در ابتدای کار، نیازمند پیگیری و رفع مشکلات حقوقی است.

علاوه بر این مهارت هایی مانند کار با برنامه های ورد و اکسل یا طراحی سایت از موارد مهمی هستند که ممکن است در آینده و در هر کاری به آن نیاز داشته باشید و بسیاری از مشکلات را با آن ها حل کنید.

از محیط کسب و کار دیجیتال غافل نشوید

دنیای ما تحت تأثیر فناوری روز به روز در حال تغییر است. این روزها به سختی می توان فردی را پیدا کرد که از اینترنت استفاده نکند یا شبکه اجتماعی نداشته باشد. این مشکل باعث شده که فضای آنلاین از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار باشد و شرکت ها این کاروان را ترک کرده و راه خود را به این فضا باز کنند.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه ای از اقدامات است که به شما کمک می کند بیشتر دیده شوید، مقرون به صرفه باشید و محصول و خدمات خود را بفروشید.

اگر می خواهید روزی کسب و کار خود را راه اندازی کنید، آشنایی با بازاریابی دیجیتال و کسب و کارهای آنلاین باید یکی از اولویت های شما باشد.

حرکت را با کارابیز شروع کنید

دستیابی به موفقیت تجاری و کسب فرصت های شغلی مناسب نیازمند اعتماد به نفس، آموزش و آگاهی از مهارت ها و مراجع لازم است. معمولاً فعالیت های روزمره کار را سخت کرده و زمان ما را محدود می کند.

Carabiz Start Box Pack مجموعه ای از مهارت های ضروری برای موفقیت در کسب و کار است که تنها در 90 روز به شما کمک می کند تا هر آنچه را که برای موفقیت در کارتون نیاز دارید به دست آورید.

موضوعات اصلی استارت باکس کارابیز:

بازاریابی دیجیتال

مذاکره

استارت آپ

طراحی وب سایت

بازاریابی و برندسازی

تفکر طراحی

مسائل حقوقی تجارت

مبانی کارآفرینی

خودآگاهی

مبانی مالی

کار تیمی و کار گروهی

مدل تجاری

مهارت های ارتباطی

آشنایی با نرم افزارهای Word و Excel

تبادل

علاوه بر پکیج استارت باکس، مربیان کارابیز در کنار شما خواهند بود تا با ارائه راهنمایی و مشاوره به شما در رشد مهارت هایتان کمک کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جهت اطلاع شما عزیزان از کسب و کار مهمان و عدم پذیرش هیچ گونه مسئولیتی در این رابطه منتشر شده است. اطلاعات تکمیلی

دیدگاهتان را بنویسید