به بهترین اهداکنندگان سنجش زیستی جوایزی اهدا شد



همزمان با دومین روز از نمایشگاه امکانات جهاددانشگاهی، با حضور سرپرست دانشگاه، مراسم تجلیل و قدردانی از برترین های اهدای نمونه های زیستی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران برگزار شد. برگزار شد. جهاد.

به گزارش ایسنا، در دومین روز از نمایشگاه فرصت ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی، چهار خیر برجسته نمونه های بیولوژیکی در زمینه گیاهان، سلول های انسانی، مواد ژنتیکی و مولکولی، میکروارگانیسم ها را به مرکز تحقیقات ژنتیک و ژنتیک ملی اهدا کردند. منابع زیستی ایران.

این مراسم با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر مجید تولیت ابوالحسنی رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور، سردار علی مهدی پور معاون بهداشت سازمان پدافند غیرعامل و جمعی از مسئولین جهاد دانشگاهی دکتر سید محمد حسین مدرسی استاد ژنتیک انسانی دانشکده ژنتیک پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت پشتیبانی و انتقال نمونه های با ارزش باکتری به بانک میکروارگانیسم ها و مجموعه ناقل و میزبانی بانک مولکولی مرکز ملی برای منابع ژنتیکی و بیولوژیکی؛ «دکتر محمدعلی ملبوبی» معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی به منظور حمایت و اهدای نمونه‌های ارزشمند مجموعه ناقل و میزبان بانک مولکولی مرکز ملی منابع ژنتیک و بیولوژیکی ایران؛ «دکتر سید نصرالله طباطبایی» مدرس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور حمایت و انتقال نمونه های ارزشمند رده های سلولی به بانک سلول های انسانی و حیوانی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و بیولوژیکی ایران ; از «دکتر کدیر رجب زاده» (رئیس) و «دکتر ابوالفضل پهلوانلو» (معاون پژوهشی) پژوهشگاه صنایع غذایی و صنایع غذایی مشهد به دلیل حمایت و اهدای نمونه های ارزشمند از مجموعه زرشک به بانک گیاهی مرکز ملی ژنتیک تجلیل شد. و تحقیقات ژنتیکی منابع زیستی ایران.

دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم گفت: حل مشکلات کشور توسعه علم و فناوری ماست و تمام تلاش همه پژوهشگران و جهادگران حاضر در اینجا این بود که ثابت کنیم می توانیم حرکت کنیم. تا مرز تجاری سازی علم و فناوری». ما باید آنها را به مردم معرفی کنیم. در نتیجه، سیاست گذاران باید برای فرصت های موجود برنامه ریزی کرده و از آنها بهره برداری کنند.

دکتر تایبی افزود: یکی از مجموعه هایی که در آینده به پیشرفت سریع علم کمک می کند، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و بانک های این مرکز است. فعالیت های این مرکز سراسری و دولتی است اما متاسفانه تا حد امکان از این مرکز حمایت نشده و نیازمند تامین بودجه و زیرساخت های لازم هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی از اساتید و محققانی که با اهدای نمونه های بیولوژیکی از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران حمایت کردند، تشکر کرد.

دکتر محمدعلی ملبوبی، معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی و از اهداکنندگان نمونه بیولوژیک در این مراسم گفت: فعالیت این مرکز اگرچه مخالفانی داشت، اما جهاد دانشگاهی توانست ایجاد کند. و این مرکز را به زور اداره کنند.

دکتر ملبوبی افزود: ذخایر ژنتیکی سرمایه بیوتکنولوژی است و باید بانک اطلاعاتی نیز به این کار اضافه شود.

سردار علی مهدی پور معاون بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل نیز به نقش مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران اشاره کرد و گفت: این بانک زیستی می تواند در کشور و همچنین در سازمان پدافند غیرعامل تاثیرات خوبی داشته باشد. . ما از این مرکز اطلاع داریم. ما به دنبال طرح جامعی هستیم که در صورت مواجه شدن کشور با مشکل (با استفاده از فرصت های موجود) به آن پاسخ دهیم.

سردار مهدی پور خاطرنشان کرد: زیرساخت‌هایی مانند مرکز ملی ذخایر ژنتیکی زیرساخت‌های اساسی هستند و اگر به درستی از آن‌ها نگهداری نکنیم، کشور آسیب‌پذیر می‌شود. لذا ما از فعالیت های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران حمایت مادی و معنوی می کنیم و برای تقویت زیرساخت های این مرکز تلاش می کنیم و این حمایت را وظیفه خود می دانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید