عربستان سعودی بار دیگر صنعا را بمباران کرد



ائتلاف سعودی به حملات هوایی خود به پایتخت یمن ادامه داد و بار دیگر صنعا را بمباران کرد.

به گزارش ایسنا، ائتلاف سعودی شامگاه یکشنبه با اعلام پیشروی ارتش یمن در مناطق هم مرز با عربستان و سیطره بر منطقه مهم الیتمه در استان الجوف، حملات تلافی جویانه ای را در صنعا آغاز کرد.

المیادین اعلام کرد که جنگنده های سعودی امشب بار دیگر پایتخت یمن را بمباران کردند و مناطق مسکونی در خیابان های الزبیری و حائل در مرکز صنعا را بمباران کردند.

شبکه المسیره گزارش داد که ائتلاف متجاوزان شامگاه یکشنبه دو بار به شهر اللیبی واقع در شهر معین در صنعا حمله کردند.

از سوی دیگر رسانه های مرتبط با عربستان سعودی مدعی شدند که در این حملات یک آکادمی حمل و نقل هوایی در غرب صنعا منفجر شده است.

ائتلاف سعودی زمانی حملات خود را در صنعا آغاز کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر منطقه استراتژیک الیتم و مناطق اطراف آن در استان الجوف مسلط شدند و مساحت 1.2 هزار کیلومتر مربع از استان الجوف را به دست گرفتند. …

در همین رابطه سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که در عملیات صبح صحرا، شبه نظامیان منطقه مهم الیتمه و مناطق اطراف آن در استان مرزی الجوف را تحت کنترل درآورده اند.

منطقه الیتمه از نظر استراتژیک مهم است زیرا در نزدیکی مرز عربستان سعودی قرار دارد و یک جاده بین المللی از طریق آن استان الجوف را به بندر خشک بقاع در شرق صعده متصل می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید