مادورو: آیت‌الله خامنه‌ای مرد خردمندی است/ رنسانس سوریه همه جهان را شگفت‌زده خواهد کرد



رئیس جمهور ونزوئلا در گفت و گو با المیادین گفت: مردم ونزوئلا در برابر حملات وحشیانه امپریالیسم آمریکا و متحدانش مقاومت کرده اند و اکنون در مورد روابط با چندین کشور از جمله ایران و سوریه صحبت می کنند.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که کشورش در نتیجه کار مستمر بهبود اقتصادی را تجربه می‌کند و سال 2021 اولین سالی است که کشورش از زمان آغاز تحریم‌های امپریالیستی آمریکا شاهد رشد اقتصادی خواهد بود.

مادورو گفت: ما نه تنها مقاومت کردیم، بلکه تاکید کردیم که باید از طریق همکاری با یکدیگر پیشرفت کنیم. بر این اساس، ونزوئلا به تدریج در حال پیشرفت اقتصادی واقعی است و می خواهد از طریق همکاری و احیای همه بخش های اقتصاد پیشرفت کند.

او گفت: “به عنوان رئیس جمهور، من باید مانند این ملت قهرمان می شدم.” فیدل کاسترو رئیس جمهور فقید کوبا به رئیس جمهور شوس گفت که انسان باید تحت هر شرایطی بجنگد و معتقد بود که باید تا آخرین لحظه بجنگد. ما مردمی هستیم که در برابر حملات امپریالیسم آمریکا و متحدانش در سراسر جهان مقاومت کرده ایم.

المیادین، رئیس جمهور ونزوئلا گفت: «خوان گویدو، رهبر مخالفان، نوعی «فرانکنشتاین» سیاسی است که شکست خورده است. امپریالیسم همچنین معتقد است که ونزوئلا متعلق به آن است و به لطف سبک استعماری خود می تواند رئیس جمهور منصوب کند. امپریالیسم و ​​فرانکنشتاین باید آنها را در باتلاق رها کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا در بخشی دیگر از گفتگوی خود با المیادین به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: هیچکس در جهان نیست که از ما بخواهد فلسطین را رها کنیم. فلسطین از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و همه جنایتکارانی که این جنایات را علیه مردم فلسطین مرتکب می شوند باید روزی بهای آن را بپردازند.

وی ادامه داد: من به طور همه جانبه از فلسطین حمایت می کنم و تا ابد ادامه خواهم داد. ما از جهان می خواهیم که فلسطین را تنها نگذارند. جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین بی سابقه و کشتار زنان و کودکان غیرقابل توصیف است.

مادورو با تاکید بر اینکه فلسطین سزاوار حمایت قوی و شجاعانه حاکمان جهان است، گفت: فلسطین برای کمک فریاد می زند. فلسطین از شما می خواهد که از او حمایت کنید زیرا او هر روز در معرض جنایات و قتل های جوانان است.

رئیس جمهور ونزوئلا در بخشی دیگر از این گفت و گو با اشاره به روابط ونزوئلا و سوریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه را مردی شجاع، قهرمان و جنگجو خواند. او گفت: «سرنوشت سوریه زنده ماندن از جنگ تروریستی بود.

وی افزود: مردم سوریه در 11 سال گذشته رنج های زیادی را متحمل شده اند و آنها می دانند چگونه استقامت کنند و چگونه پیروز شوند. ارتش سوریه همراه با مردم سوریه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سوریه قیام خواهد کرد. سوریه دوباره و به طور کامل آزاد خواهد شد.

مادورو تاکید کرد که جهان عرب و کل جهان از چگونگی تولد دوباره سوریه در سال های آینده شگفت زده خواهند شد.

مادورو در ادامه به روابط خوب کشورش با ایران اشاره کرد و گفت: روابط با جمهوری اسلامی ایران چه در زمان احمدی نژاد، چه در زمان حسن روحانی و چه در زمان ابراهیم رئیسی همیشه خوب بوده است.

وی با بیان اینکه با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران بر سر چند طرح جدید به توافق رسیده است، گفت: کمیته بین دولتی دو کشور در حال کار بر روی این پروژه های جدید است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تجلیل کرد و وی را مردی با درایت و هوش بالا خواند.

مادورو همچنین سردار سلیمانی را فردی شجاع و خوش بین در زندگی توصیف کرد و گفت: خدا را شکر می کنم که با او ملاقات کردم.

وی گفت: سردار سلیمانی با تروریسم و ​​جنایتکارانی که به مقاومت مردمی حمله کردند، مقابله کرد. او مرد شجاعی بود.

سلیمانی در آن زمان به ونزوئلا آمد و ما در مورد مناطق مختلف کهربا از جمله سیستم تامین برق و هر آنچه که او در مورد آن صحبت کرد و صحبت کرد، صحبت کردیم.

رئیس جمهور ونزوئلا بر لزوم افزایش صدای خود در محکومیت ترور سردار دلاور سردار سلیمانی تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید