همدستی تل آویو در جنگ علیه ببر به بحران بین اریتره و اسرائیل دامن می زند



علیرغم تقویت روابط دولت اسرائیل و اریتره، اریتره به دلایلی که هنوز مشخص نشده است با استقبال از سفیر رژیم صهیونیستی که یک سال و نیم بعد از سوی تل آویو انتخاب شد مخالف است و این سفارت اسرائیل در اسمره خالی است، اینها کارمند و دیپلمات هستند و وزارت امور خارجه همچنان به پرداخت ده ها هزار دلار اجاره و دستمزد ادامه می دهد بدون اینکه امیدی به ازسرگیری فعالیت های عادی سفارت باشد.

به گزارش ایسنا، ایتمار آیچنر، ستون نویس سیاسی اسرائیلی روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت که تا آوریل 2020، یک مقام امنیتی سفارت تنها نماینده اسرائیل در اریتره بود و از نظر سیاسی، هیچ هواپیمایی در فرودگاه بن گوریون فرود نیامده بود. برای مدتی. به نظر نمی رسد که مقامات برجسته اریتره ای داشته باشد. اسرائیل سه ملک خالی در این کشور آفریقایی دارد: سفارت، خانه سفیر و محل اقامت راننده، و خانه کارگران داخلی، از جمله نگهبانان، که اکثر آنها به استثنای تعداد کمی در خانه های خود می نشینند.

این گزارش همچنین می‌گوید که تنها دو نفر از کارکنان، منشی سفیر و راننده، کارهای اداری را انجام می‌دهند، زیرا می‌دانند که در اوایل ژوئیه ۲۰۲۰، دولت اسرائیل با انتصاب اسماعیل خالدی به‌عنوان سفیر خود در اریتره موافقت کرد و اریتره‌ای‌ها یک سفیر را منصوب کردند. . بدون توضیح دلیل. این امر به تعویق افتاد و خالدی به عنوان سفیر غیر مقیم در دفتر مرکزی وزارت امور خارجه در تل آویو فعالیت کرد.

گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اریتره ای ها تل آویو را به کمک به جبهه مردمی برای آزادی ببرها که در حال جنگ با ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی است، متهم می کنند و باور اسرائیلی دیگری مبنی بر اینکه اریتره ای ها تل آویو و واشنگتن را متحد کرده اند وجود دارد. گزارش شده بود که او 12 سال در این کشور سفیر نداشت.

در همان زمان، وزارت خارجه اسرائیل اخیراً یک دیپلمات ارشد آفریقایی را به آسمارا اعزام کرد تا با اریتره ای ها گفتگو کند. اما این آزمایش ناموفق بود و آنها همچنان موضع مخالف دارند و به گفته منبع اسرائیلی آنها مانند دیواری هستند که نمی توان آن را حرکت داد.

نگرانی اسرائیل در حال افزایش است زیرا اریتره منافع امنیتی زیادی برای اسرائیل در شاخ آفریقا دارد و یک مکان استراتژیک برای تل آویو است، جایی که پایگاه داده های دریایی و زیردریایی دارد. اما اریتره به طور مرتب در سازمان ملل و دیگر محافل بین المللی علیه رژیم صهیونیستی رای می دهد و یکی از سرسخت ترین مخالفان بازگشت اسرائیل به عنوان ناظر اتحادیه آفریقا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید