شهرک صنعتی یکپارچه صنعت معدن در طبس ایجاد می شود.



جواد کنات، کارشناس روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی روز دوشنبه در خصوص نتایج نشست هم اندیشی مدیرعامل شرکت سمانه کاوشا طبس که در دفتر تهران برگزار شد، گفت: برنامه های اقتصادی استان در اولویت است.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه سرمایه گذاران در ایجاد اشتغال و تولید، گفت: در جلسات مختلف از جمله اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و بازدید از واحدهای مختلف تولیدی، مدیران بر لزوم ایجاد شرایط و حمایت از سرمایه گذاران تاکید کردند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: حمایت از سرمایه گذاران جویای سرمایه گذاری در استان ها در دستور کار همه دستگاه ها قرار دارد.

وی به تشریح تصویب این جلسه پرداخت و با اشاره به اقدامات بخش خصوصی برای حمایت از معادن کوچک در استان، افزود: رکود، مشکلات و موانع موجود در حال بررسی و رفع است.

کنات با اشاره به تصمیم بخش خصوصی مبنی بر ایجاد شهرک صنعتی یکپارچه برای صنعت معدن در کنار راه آهن طبس گفت: برای جلوگیری از خام فروشی، فرآوری مواد معدنی، ارزش آفرینی و صادرات محصولات نهایی معادن. ، پالایشگاه های زغال سنگ و سایر مواد معدنی.” … در این شهر ایجاد خواهند شد.

وی توسعه اشتغال و کمک به درآمد را مهم ترین دلیل توجه به معدن عنوان کرد و برنامه ریزی برای احداث هلدینگ عمران خاوران و ستاد شرکت سامان کاوش طبس در مرکز استان را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

زمینه سازی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید و حفظ شرایط موجود

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی زرمس میدان کیمیا نیز بر ایجاد شرایط برای ایجاد فرصت های جدید اشتغال و حفظ شرایط موجود تاکید کرد.

وی گفت: باید برای حفظ مشاغل ایجاد شده توسط هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری در استان ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید تلاش کنیم.

رضایت معادن را مهم ترین فرصت اشتغال زایی در استان خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: با قابلیت همکاری و هم افزایی دستگاه ها باید از این فرصت بی نظیر بهترین استفاده را کرد.

وی تاکید کرد: در این راستا باید برای جذب سرمایه گذاران بزرگ و هلدینگ های اقتصادی به ویژه در استان ها تلاش کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ورود هلدینگ های بزرگ اقتصادی به توسعه منابع معدنی و سرمایه گذاری در این حوزه باعث افزایش اشتغال و تولید در استان می شود.

وی با بیان اینکه همه روسای نهادهای اقتصادی و سرمایه گذاری باید برای تسریع در کار سرمایه گذاران وقت بگذارند، تاکید کرد: هیچکس اجازه ندارد بی جهت کار سرمایه گذاران را قطع کند.

کنات با بیان فعالیت های شرکت معدنی و صنعتی زرمس کیمیا در بسروج، بر تسریع در روند برق رسانی به مجتمع تولید، خردایش و فرآوری معدن سرب روی این شهرستان تاکید کرد.

وی به معادن غنی سرب و روی که در شهرستان های طبس و بشرویه وجود دارد و سپس بخشی از استان همجوار را شامل می شود، اشاره کرد.

استاندار خراسان جنوبی خواستار احداث پست شهرک صنعتی سرب روی و ورود سرمایه گذار خصوصی برای اجرای این طرح شده است.

وی تاکید کرد: ضمن تسریع در اجرای شبکه انتقال این مجموعه، زمین مورد نیاز برای ایجاد شهرک صنعتی سرب روی توسط شرکت شهرک های صنعتی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری تامین شود.

کنات ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری عملیات اجرایی فرآوری سرب و روی در معادن شهرستان بسرویه آغاز شود.

مدیر کل هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استان خراسان جنوبی نیز در این جلسات حضور داشت.

دیدگاهتان را بنویسید