چگونه به مظاهر علاقه شخصی پاسخ دهیم؟


ابراز علاقه به یک رابطه یا گفتن اینکه او را دوست دارید قدم بسیار بزرگی است و باید آن را جدی بگیرید، چه نسبت به این فرد احساسات متقابل دارید و چه او را دوست ندارید، در هر صورت باید درست و صحیح پاسخ دهید. راه عاقلانه

اگر می‌خواهید بدانید در پاسخ به ابراز علاقه، چگونه به دیگران پاسخ منفی دهید، یا چگونه احساسات خود را ابراز کنید، به ما بپیوندید.

قبل از پاسخ دادن باید به احساس خود نسبت به طرف مقابل فکر کنید. آیا او برای شما هم جالب است؟ رابطه شما برای شما چه معنایی دارد؟ آیا فقط با او بودن را دوست داری؟ آیا آینده رابطه خود را متصور هستید؟

چه احساسی نسبت به طرف مقابل دارید؟

ابراز علاقه و گفتن “دوستت دارم” نقطه عطفی در رابطه شماست که نشان می دهد طرف مقابل شما احساسات شدیدی نسبت به شما دارد و از شما می خواهد که بدانید چه احساسی دارد و در نهایت می خواهد بداند آیا وجود دارد یا خیر. یا نه.

وقتی کسی به شما علاقه مند می شود، سه حالت مختلف وجود دارد: شما او را دوست دارید، مطمئن نیستید که نسبت به او چه احساسی دارید، یا اصلا نمی توانید چنین شخصی را دوست داشته باشید.

ابراز علاقه به یک رابطه جسارت زیادی می خواهد و فرد را آسیب پذیر می کند، پس سعی کنید تحت هر شرایطی با احترام با او رفتار کنید و احساسات خود را صادقانه بیان کنید تا بداند رابطه شما چگونه پیش خواهد رفت.

دوستت دارم می گویم باید یک دل باشد نه زبان

اگر نسبت به او احساسات متقابل دارید، می توانید با گفتن یک جمله محبت آمیز به احساسات او پاسخ دهید، اما اگر احساس می کنید که نمی توانید عاشق او شوید و او برای شما فقط یک دوست عادی است، بهتر است به او بگویید هر چه زودتر او را گیج نکنید و می توانید به راه خود ادامه دهید.

اگر شخص دیگری را دوست دارید اما او را دوست ندارید و نمی دانید که می توانید او را دوست داشته باشید یا نه، یا گیج شده اید و نمی دانید چه بگویید، به رابطه خود ادامه دهید و ببینید که آیا می توانید درگیر شوید یا خیر. عشق او را در آینده دوست داشته باشید از عبارت “دوستت دارم” برای آن استفاده کنید.

اگر هنوز برای عاشق شدن آماده نیستید، بهترین راه این است که صادقانه با او صحبت کنید و از او و احساس خوبی که به شما می دهد تشکر و قدردانی کنید.

لازم نیست قبل از اینکه واقعاً وارد قلب شما شود به کسی بگویید که واقعاً دوستش دارید. دروغ گفتن در روابط به هر شکلی مشکل ساز خواهد بود.

در پاسخ به ابراز عشق چه بگویم، پاسخ به ابراز علاقه، پیشنهادی در پاسخ به دوستت دارم

در پاسخ به ابراز علاقه از جملات مبهم استفاده نکنید.

اگر هنوز آمادگی ابراز علاقه متقابل را ندارید، ساده و مستقیم صحبت کنید، از جملات مبهم و پیچیده ای استفاده نکنید که باعث می شود طرف مقابل پاسخ شما را حدس بزند و اشتباه کند. وقتی کسی به شما علاقه مند می شود، در دانستن احساس شما نسبت به او کاملاً حق دارد. شما هم او را دوست دارید، نمی توانید با او به آینده فکر کنید یا مطمئن نیستید که در مورد او چه احساسی دارید.

به یاد داشته باشید، صراحت را نباید با بی ادبی اشتباه گرفت. شما باید با احترام علاقه طرف مقابل را ابراز کنید و به او احترام بگذارید.

در پاسخ به ابراز علاقه به کسی که دوستش نداریم چه بگوییم؟

اگر هیچ ایده ای در مورد آینده رابطه خود ندارید و می دانید که نمی توانید او را دوست داشته باشید، در اینجا می توانید به ابراز علاقه او واکنش نشان دهید:

– ممنون که احساساتت را با من در میان گذاشتی، اما متأسفانه من چنین احساسی نسبت به تو ندارم.

“متأسفم که شما شخص بسیار ارزشمندی هستید، اما من چنین عشقی به شما ندارم.

– من شما را خیلی دوست دارم، اما من برای شما احساس عاشقانه ای ندارم.

“از اینکه این احساس را به من دادی متشکرم، اما من تو را از چشم یک دوست می بینم، نه عشق.

البته همه پس از علاقه به پاسخ منفی ناراحت، خجالت زده و یا حتی عصبانی خواهند شد و شما باید با توجه به موقعیت خود و پاسخ مثبت یا منفی خود به آن پاسخ دهید.

ظهور احساس گناه در مورد یک رابطه، اول از همه، شریک زندگی را از تمام انرژی که هنوز می تواند با شریک زندگی باقی بماند، محروم می کند.

فرد مقابل شما ممکن است احساساتی مانند خجالت، ناامیدی، غمگینی یا حتی عصبانیت را تجربه کند، یا در مواردی که فرد دارای اختلال شخصیت است، یا نگرش توهین آمیز، یا اعتماد به نفس پایین، یا خودشیفتگی، شروع به توهین به شما. بنابراین باید برای واکنش احتمالی به پاسخ منفی آماده شوید.

در پاسخ به ابراز علاقه به فردی که نمی شناسیم خواه ناخواه چه بگوییم؟

اگر از احساسات خود مطمئن نیستید و آمادگی نشان دادن علاقه ندارید، می توانید با ابراز علاقه به صورت زیر پاسخ دهید:

من هنوز مطمئن نیستم که چه احساسی دارم، و آماده نیستم که به تو بگویم که دوستت دارم.

“از اینکه به من گفتی چه احساسی داری متشکرم، اما باید در مورد آن فکر کنم.

– من به زمان بیشتری نیاز دارم تا به رابطه مان فکر کنم.

من هم به شما اهمیت می دهم، اما زمان می برد تا بفهمم واقعاً چه احساسی دارم و چقدر نسبت به شما احساس می کنم.

– من هنوز آماده علاقه نیستم، شاید زمان این مشکل را حل کند.

– از شنیدن این حس بسیار خوشحال شدم، اما هنوز از خودم مطمئن نیستم. من می خواهم به یکدیگر زمان بیشتری بدهم تا همدیگر را بهتر بشناسیم.

با احترام گذاشتن به احساسات طرف مقابل، با این جملات ساده و واضح، موقعیت خود را نسبت به او مشخص می کنید و او کاملا می فهمد که عشق او را رد کرده اید یا برای پاسخگویی به زمان بیشتری نیاز دارید.

پاسخ محترمانه به ابراز علاقه، در پاسخ به ابراز علاقه چه باید گفت، در پاسخ به ابراز علاقه چه باید گفت

در پاسخ به ابراز علاقه به یکی از عزیزان چه باید گفت

اگر احساسات شما متقابل است، بهتر است زمان را تلف نکنید و علاقه خود را به طرف مقابل ابراز کنید.

به عنوان مثال، اگر پاسخ شما مثبت بود، برای ابراز علاقه او، بهتر است آن ساعت ها و لحظات را به خاطراتی ماندگار تبدیل کنید و به جای دوری، روز خود را با هم بگذرانید و کارهایی را انجام دهید که هر دو از آنها لذت می برید. فرض کنیم موافقیم با هم راه برویم؟ من می خواهم این روز زیبا را با هم بگذرانیم، کجا باید نگاه کنیم؟

اما اگر واقعاً فرصت ندارید، حتماً احساسات متقابل خود را بیان کنید و برای ملاقات بعدی برنامه ریزی کنید و مثلاً با هم بودن، می توانید بگویید متأسفانه الان باید بروم، اما می توانیم فردا را با هم برنامه ریزی کنیم.

برای ابراز علاقه متقابل، بهتر است از پیشنهادهای عاشقانه استفاده کنید، به عنوان مثال:

تو بهترین زندگی من هستی

من تو را خیلی بیشتر دوست دارم

لبخند تو با ارزش ترین دارایی من است

من نمی توانم زندگی را بدون تو تصور کنم

با گفتن این جمله قلبم را پر از شادی کردی

نمیدونی چقدر از شنیدن این حس خوشحال شدم

من هم شما را دوست دارم و می خواهم بقیه عمرم را با شما بگذرانم

در آفتاب زندگی من به قلبم نور و گرما می بخشد

کاش زندگیت همین الان متوقف می شد

دانبا، تو جای زیبایی هستی، خوشحالم که مال من است

تو همونی هستی که همیشه میخواستم

مردم در روابط همین احساس را ندارند.

مردم به گونه ای دیگر عاشق می شوند و به روابط علاقه مند هستند و اگر کسی به شما علاقه نشان می دهد به این معنی نیست که شما باید همین کار را انجام دهید، عدم علاقه به طرف مقابل در حال حاضر به این معنی نیست که من نمی توانم دوست داشته باشم. آینده در شما، شاید به زمان بیشتری نیاز داشته باشید.

برخی از افراد ابتدا عاشق می شوند، در حالی که برخی دیگر باید ماه ها را در روابط بگذرانند تا احساساتی شوند. ممکن است یک عضو دیگر در 3 ماه آماده ابراز عشق باشد، اما شما تا 5 ماه دیگر آماده خواهید شد. بنابراین اگر از متفاوت بودن لذت می برید و احساس می کنید در حال حاضر آمادگی نشان دادن علاقه ندارید، از او بخواهید به رابطه شما زمان بدهد تا برای نشان دادن علاقه آماده شود.

اگر بعد از گذشت چند ماه همچنان از طرف مقابل بیزارید، باید به احساسات خود احترام بگذارید و صادقانه احساسات خود را به او بگویید و رابطه را ادامه ندهید.

    ابراز علاقه، پیشنهاد در پاسخ

ناامیدی، خجالت و گریه پس از پاسخ منفی

برای فردی که پاسخ منفی می شنود کاملاً طبیعی است که احساس ناامیدی، غمگینی یا خجالت کند. شما نباید از ابراز صادقانه احساسات خود ناراحت شوید و هرگز بابت آن عذرخواهی نکنید، حتی اگر شدت ناراحتی شما را به گریه انداخت. فقط سعی کنید با چند کلمه او را آرام کنید و سپس او را به حال خود رها کنید. برای مثال :

– به نظر نمی رسید انتظارش را داشته باشم. متاسفم . اگه میخوای تنها باشی بعدا حرف میزنیم

– اگر دوستان خیلی صمیمی هستید، می توانید به او بگویید که من جایی نمی روم، اگر نمی خواهید، به شما گفتم که دوست دارم با شما وقت بگذرانم.

عصبانیت پس از دریافت پاسخ منفی

عصبانیت پس از شنیدن پاسخ منفی، رفتار عادی نیست و اگر طرف مقابل شروع به داد زدن، توهین، پرتاب کردن، شکستن یا حمله به شما کرد، باید هر چه زودتر منطقه را ترک کنید. از او دوری کنید و مدتی از چشمانش دور بمانید. با این حال به مکان های خلوت نروید و سعی کنید مدتی حرکت خود را محدود کنید تا عصبانیت طرف مقابل از بین برود.

این رفتار مخاطره آمیز است و ممکن است طرف مقابل بخواهد شما را تلافی کند، بنابراین اگر دوباره شما را تهدید کرد، باید آن را به پلیس گزارش دهید و بدترین حالت را در نظر بگیرید، ممکن است فرد مقابل شما بیمار روانی باشد. بنابراین باید مراقب باشید که به خودتان فرصت آسیب نرسید.

دیدگاهتان را بنویسید