در آستانه دور هشتم مذاکرات / دومین سالگرد شهادت سردار / دلایل افزایش 10 درصدی دستمزدها



افزایش دستمزدها / مذاکرات وین / بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی و … از پربازدیدترین و قابل توجه ترین موضوعات نشریه سیاسی ایسنا بود که مشروح آن به شرح زیر است.

به گزارش ایسنا، توضیحات سیدشمس الدین حسینی درباره دلایل افزایش 10 درصدی دستمزدها در محوریت اخبار مردمی امروز قرار گرفت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت مساوی نبودن دخل و خرج دولت، دولت باید از بانک مرکزی استقراض کند، افزود: در این شرایط پول جدید وارد اقتصاد می شود در حالی که رشد اقتصادی ایجاد نمی شود و تورم ایجاد می شود. در نتیجه اگر می گویند متوسط ​​دستمزد 10 درصد افزایش می یابد این به دلیل محدودیت های مالی است، زیرا اگر دستمزدها به طور ناگهانی افزایش یابد، پایه پولی افزایش می یابد و تورم افزایش می یابد.

حسن لطفی در خصوص افزایش سن بازنشستگی که در لایحه بودجه ذکر شده است عضو کمیسیون اجتماعی مجلس او می گوید ما در قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر سن را 30 سال تعیین کردیم و قانون موقت نمی تواند آن را به 32 سال برساند. نباید هزینه بی کفایتی مدیران صندوق های بازنشستگی را به جان انسان ها بپردازیم. چه کارمند بالای 25 سال امروز انگیزه کار دارد، اگر بخواهیم دو سال دیگر به سن کارشان اضافه کنیم خلاف قانون است و اجرا نمی شود.

دور جدید مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ از امروز آغاز می شود. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه پنجمین کنفرانس تاریخ روابط بین‌الملل ایران با اشاره به این موضوع تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله برای ما این است که به جایی برسیم که نفت ایران به راحتی و بدون هیچ محدودیتی فروخته شود، نفت ایران را بفروشیم. . … به حساب‌های بانکی ارزی ایران وارد شده و می‌توانیم از مزایای اقتصادی برجام نهایت استفاده را ببریم.

علی باقری سرپرست تیم مذاکره کننده کشورمان صبح امروز وارد وین شد. گشایش جلسه کمیسیون مشترک برجام شروع ساعت 18:00 به وقت محلی (20:30 به وقت تهران) در هتل کوبورگ.

دور هشتم مذاکرات احیای برجام و لغو تحریم ها در سطح معاونان وزیر امور خارجه و مدیران سیاسی ایران صورت می گیرد و در وین «P4+1» حاوی موضوعات کلیدی است.

اظهارات محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان مبنی بر اینکه تهران از 60 درصد غنی سازی اورانیوم فراتر نخواهد رفت، واکنش مثبت نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین را در پی داشت.

میخائیل اولیانوف وی در صفحه توئیتر خود نوشت: این سخنان پیام مثبتی در آستانه هشتمین دور مذاکرات وین است که از فردا آغاز می شود.

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی وی همچنین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که مهمترین دستاورد ایران در مذاکرات وین ایجاد این تصور در طرف مقابل است که ایران در مقابل فشارها عقب نشینی نخواهد کرد.

سایر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر مطالعه کنید.

دیدار روسای هیئت های ایران، روسیه و چین در آستانه هشتمین دور مذاکرات وین

بزرگترین توانمندی ها و توانمندی های گروه فعلی مذاکره کننده هسته ای از منظر یک دیپلمات

***

به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت خطیب زاده وی در ابتدای نشست خبری امروز بیانیه وزارت امور خارجه را در این خصوص قرائت کرد و گفت: سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ترور سردار سلیمانی و هیأت همراهش توسط دولت آمریکا را مصداق تروریسم دولتی دانست و گفت: این ترور به دستور مستقیم رئیس جمهور وقت آمریکا توسط آمریکا انجام شد. دونالد ترامپ: «دولت ایالات متحده یک مسئولیت بین المللی مداوم در قبال تروریسم دارد.

رئیس ستاد کل ارتش شهادت سردار سلیمانی را گرامی داشت وی همچنین در نشست خبری به تشریح برنامه های این مراسم پرداخت و گفت: در 10 دی ماه اجلاسیه بزرگ یاران حاج قاسم با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت، فرماندهان و همرزمان شهید سلیمانی در ایام دفاع مقدس برگزار شد. پاسداشت و همرزمان مدافع حرم این شهید بزرگوار در حسینیه ولیعصر(عج) برگزار می شود.

سردار حسن زاده افزود: ستاد مقرر کرد 10 روز از 10 تا 20 دی ماه به عنوان ایام بزرگداشت سالگرد شهادت قاسم سلیمانی در نظر گرفته شود و در این مدت برنامه های مختلفی را اجرا کنیم. “

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق وی از برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در سالگرد شهادتشان گفت.

ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق نیز در خصوص مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق، افزود: خوشبختانه عراقی ها مراسم باشکوه اما متعددی را برای این هفته در نظر گرفته اند. در واقع، اواخر این هفته، مراسم ها به میزبانی سازمان های اجتماعی، نهادهای فرهنگی و اجتماعی و سفارت ایران در عراق برگزار می شود. همچنین کمیته هایی برای برگزاری مراسم در سطوح مختلف در بغداد، کاسمین، نجف اشرف، کربلا و … تشکیل شده است.

منتظر سایر اخبار مرتبط در لینک های زیر باشید.

حاج قاسم نمادی از بصیرت فاطمیون در جنگ است.

شهید سلیمانی با حسن نیت در خط مقدم مبارزه با تروریسم جنگید

دو سال بدون حاج قاسم برای ما سخت بود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید