نماینده هنری ارشاد بزودی معرفی می شود / بررسی رویکردهای شورا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهبر معظم انقلاب بر اصلاحات انقلابی تاکید کردند. در ضمیمه این اطلاعیه.» پیرو این اطلاعیه به دستور ریاست محترم جمهور کمیته ای تشکیل شد.

وی در عین حال تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی و همچنین بازسازی و اتخاذ تدابیر جدید و همچنین ارتقای فرهنگ عمومی باید از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم ترین شوراهای تابعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در نظر داریم تا در اولویت کاری شورای فرهنگ عمومی قرار دهیم. حکم رهبری برای اعضای جدید در دستور کار است.» در دوره جدید فعالیت شورای فرهنگ عمومی کشور بحث ها و توافقات جدی به دنبال داشت که قبلاً اجرایی نشده بود.

وی گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهمترین مسائل ما بعد از کرونا است. جامعه به ویژه جامعه فرهنگی و هنری کشور به شدت از گسترش تاج متضرر شده است و ما در شورای فرهنگ عمومی کشور رسیدگی به این موضوعات را در دستور کار داریم. کرونا علاوه بر عوارض جسمی عوارض دیگری نیز دارد و در حال تهیه بسته کامل پس از کرونا در شورای فرهنگی کل کشور هستیم تا بتوانیم آسیب های جدی را در موضوعات مختلف از جمله رفتار جمعی و اجتماعی پیگیری کنیم.

اسماعیلی در این میان توضیح داد: در شورای عمومی فرهنگ کشور در حال بررسی ترمیم قسمت های آسیب دیده ناشی از تاج هستیم. جامعه ما دارای هویت ملی و مذهبی قوی است که با اجتماعاتی چون مساجد، اعیاد، شادی ها، عزاداری ها و… شکل می گیرد و به همین دلیل در غم و شادی یکدیگر شریک هستند. در نتیجه، این جوامع منجر به انسجام اجتماعی در کشور می شود. متاسفانه شراره های کرونا در این زمینه مشکلاتی ایجاد می کنند O بود. از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور متشکل از دستگاه ها و سازمان های مختلف از جمله سازمان صدا و سیما، وزارتخانه های بهداشت، درمان، علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش و سایر سازمان ها و نهادها در تلاش است تا برخی از آنها را مدیریت کند. چالش ها و مسائل.

وزیر فرهنگ و رهبری در بخشی دیگر از گفتگوی خود با اشاره به فروش این روزهای سینما گفت: در هفته های اخیر جلساتی با تهیه کنندگان برخی فیلم ها داشته ایم. ما خوشحالیم که رونا دوباره به سینما بازگشته است و امیدواریم که او به طور کامل قوانین مربوط به سلامت و علایق را رعایت کند. کتل بل از یک سیستم هوشمند که نشان می دهد افراد در هر دو مرحله واکسینه شده اند اند، به پتانسیل کلی سینما، تئاتر، موسیقی و … در کشور نگاه کنید.

اسماعیلی در خصوص انتصاب مدیرکل حوزه موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اجتناب ناپذیر بودن جشنواره موسیقی فجر افزود: معاونت هنری و مدیرکل حوزه موسیقی به زودی معرفی می شود. … وی ادامه داد: اما به طور کلی سیاست کلی موسیقی کشور در حال اجرا است، در هفته های اخیر با پیشکسوتان موسیقی نیز جلساتی داشته ایم و معتقدیم حوزه موسیقی یکی از پرکاربردترین حوزه های فرهنگ و مدیریت فرهنگی در کشور است. نمی توان نسبت به آن بی تفاوت ماند، لذا در دولت سیزدهم، تمامی فعالیت ها در این حوزه با در نظر گرفتن سلیقه جوانان با هدف موسیقی اصیل، محلی و نواحی صورت می گیرد.

* توجه به رویکردهای شورای فرهنگ عمومی کشور در اولویت کاری قرار دارد.

محمدمهدی اسماعیلی در هفتصد و شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به الحاق مصوبات اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری، افزود: یکی از مهمترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است. شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی ایشان مسئول فرهنگ عمومی هستند و شایسته است بر اساس دستور جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی در فعالیت های خود تجدید نظر کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به وظایف این شورا و برای اجرای منویات مقام معظم رهبری، توجه به رویکردهای شورای فرهنگ عمومی از اولویت های این وزارتخانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: شورای فرهنگ عمومی دو تا دارد ماموریت در زمینه دانش و علم و توسعه فعالیت علمی و در زمینه مسائل فرهنگی. بر اساس دستاوردهای کشورمان در عرصه علم تا حدودی پیشرفت های علمی به ویژه در سال های اخیر حاصل شده است.

وی افزود: بار اصلی فرهنگ عمومی یک کشور بر عهده شورای فرهنگ عمومی کشور است. یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند بر اساس بیانیه های جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور تصمیم گیری کند. کتل بل و برای دستیابی به سیاستگذاری صحیح.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور نیازمند کار محکم، قوی، علمی و دقیق است. باید از فرصت طلایی که با انتخاب مردم و فضای حاکمیتی کشور در اختیار ما قرار گرفت استفاده کنیم و بتوانیم در این زمینه پاسخ های قابل اتکایی به فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وی گفت: می توان اقدام فوری و فوری انجام داد و اجرایی کرد و ما در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه ای مشخص با مهلت های دقیق تدوین کنیم.

در ابتدای این جلسه سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: هفتصد و شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با پیش دستور در خصوص ورزش و فرهنگ اجتماعی، رویدادهای چهل و یکمین مجمع عمومی برگزار شد. یونسکو و ملاحظات فرهنگی و یک روز دانشجو مورد نیاز است.

وی افزود: دستور کار این هفته شورا، ابعاد فرهنگی، رسانه ای و اطلاع رسانی بحران کرونا در آستانه موج ششم و پاساکرونا و تحقق و امکان ارزیابی تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور مربوط به تاج است.

در این جلسه محمد خدادی مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و حکمرانی کرونا نیز گزارشی با عنوان رسانه و جریان کرونا ارائه کرد.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید